top of page

קקי אצל תינוק יונק

עודכן: 26 בפבר׳ 2022


מהן כמויות הקקי התקינות עבור תינוק יונק? כמה קקי הוא אמור לעשות ביממה? ומה קורה כאשר הכמויות קטנות מדי?

נושא שמעסיק אמהות רבות שמגיעות לפגישות יעוץ הנקה אצל יועצת הנקה.  האם הכמות מספיקה? מה קורה כשהקקי משנה את מרקמו וצבעו? מה זה אומר על כמויות החלב שהתינוק מקבל?  כמות, צבע ומרקם הקקי אצל התינוק היונק משתנה בהתאם לגילו וכאשר התינוק אוכל מזון מוצק בהתאם לתזונתו. אצל רוב התינוקות הצבע יהיה צהוב וכמעט כתום בגלל תכולת בטא-קרוטן גבוהה בחלב. לעתים הקקי יכול להיות ירוק או בתקופות בהן התינוק מנוזל יכול להצטרף לצבע הירוק גם ריר. כמויות קטנות מדי של קקי עד גיל חודש יכולות להעיד על העברת חלב קטנה מדי ולכן כדאי לפנות במקרים כאלו לבירור הנקה אצל יועצת הנקה.

מלידה ועד גיל יומיים - מקוניום, שחור ודביק, בכמות של 1-3 ביממה.


בגיל 3-4 ימים - שחור עד ירוק ואפילו צהוב, נוזלי בכמות של 1-3 פעמים ביממה.


בגיל 4-7 ימים - קקי מגורען או נוזלי, צהוב בכמות של 3-5 פעמים ביממה ואף יותר.


בגיל שבוע עד 4 שבועות - קקי מגורען או נוזלי, צהוב-כתום בכמות של 3-5 פעמים ביממה. לעתים יכול להופיע גם פעם בכמה ימים, נחשב תקין בתנאי שהעליה במשקל טובה.


גיל חודש ועד חצי שנה - הקקי יכול להגיע בין כמה פעמים ביום לבין פעם בכמה ימים, גם עד 10 ימים. תקין בתנאי שהעליה במשקל טובה.

מגיל 6 חודשים כאשר יש מזונות נוספים בתזונת התינוק הקקי ישנה את מרקמו וצבעו. בתחילה יכולים להופיע גושי מזון שיצאו כפי שנכנסו. ככל שמערכת העיכול תתייעל והתינוק יעכל טוב יותר את המזון ייראה פחות מזון בקקי. כאשר יש כמויות קטנות יותר של קקי מהמצויין בשבועות הראשונים לחייו של התינוק יש לשים לב לשאר הסימנים המצביעים על קבלת מספיק חלב – מספר ההנקות ביממה, עליה במשקל, חיתולים רטובים, התנהגות התינוק. במידה ובקקי יש הופעה של דם יש לפנות לרופא הילדים.

ואם התינוק שלך מתקשה בעשיית קקי יש אפשרות לעזור לו על ידי נשיאה שלו על הידיים או במנשא בתנוחת עירסול, להחזיק אותו בתנוחת "פשפושים" עם חיתול או ללא חיתול מעל הכיור או האסלה עד שהקקי ישתחרר. בנוסף ניתן לעשות עיסויים בבטן על בסיס יומיומי, לאו דווקא כאשר מנסה לעשות קקי אלא כאשר שמח ורגוע בשעות שונות של היום. התנועה עוזרת להניע את המערכת ולשחרר קקי בקלות יותר.

התינוק שלך לא עושה מספיק קקי? את חוששת שאולי לא מקבל מספיק חלב? צרי איתי קשר בטלפון 052-2827900

13,084 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page