top of page

מדריך קצר להורים עייפים

באור הירח שחודר את חלון חדר השינה שלכם, כשהכל שקט מסביב, והכל כאילו פסטורלי, בדיוק אז יכולים לבוא לידי ביטוי האתגרים הגדולים סביב השינה וההורות... תחושות של תשישות, חלום רחוק של שינה רצופה מימי הרווקות. אתם לא לבד. כמוכם עוד הרבה הורים שמרגישים בדיוק כמוכם. מי יותר ומי פחות, תלוי בכמות ההתעורררויות בלילה...


כפי שכבר גיליתם, ההורות היא לעתים קרובות מערבולת של שמחה שמגיעה עם עייפות ותהיה האם אתם פועלים נכון. לילות ללא שינה, כשהתינוקות שלכם מתעוררים מספר פעמים, יכולים להרגיש כמו לופ אינסופי של עייפות ותסכול. הבכי בלילה עם רצון לרגע של שקט, הפוגה. זה בסדר להרגיש מוצפים למרות שבדרך כלל לא מדברים על התחושות האלו לפני הלידה.


התינוקות שלנו מתקשרים איתנו גם דרך בכי. הם מחפשים נחמה, ביטחון וחום דרך הנוכחות שלנו. כשאנחנו נענים לצרכים של התינוקות שלנו ברגישות ובהבנה כמה קשה להם זו גישה שיכולה לעזור ולשפר את המצב.

יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות והם יכולים לעזור ולהקל על הלילות, ולפעמים גם על הימים.


שינה משותפת (ובתנאי שהיא בטוחה) יכולה לחזק את הקשר והחיבור. תינוקות שמרגישים שההורים שלהם קרובים יודעים שהם בטוחים. קירבה אל התינוק עוזרת להבין את התינוקות ולהגיב במהירות. ובמקרה של השינה שלכם, יכולה לעזור לכם לחזור מהר יותר לשינה.


שינה משותפת לא מתאימה לכולם, אבל שינה עם התינוק או התינוקת באותו החדר מפחיתה סיכון למוות בעריסה כך שפתרונות של מיטת-תינוק צמודה או כל משטח צמוד אחר עבור התינוק גם יכול לשפר את השינה שלכם תוך שמירה על בטיחות התינוק. בכל מקרה שינה משותפת באותו החדר עולה בקנה אחד עם המלצות גופי הבריאות השונים בנושא בטיחות בשינה.


שגרה קבועה לפני-השינה. עקביות היא מפתח לתחושת ביטחון. כשהתינוקות שלנו יודעים מה עומד לקרות בשלב הבא זה עוזר להם להרגע. וככל שתכירו את התינוקות שלכם בעצמכם מתוך קריאת הסימנים של התינוק, ההתנהגות הייחודית לו יהיה לכם קל יותר להגיב אליו ולתת לו מענה. וזה עובד גם לכיוון השני – ככל שהתינוק יודע שאתם מכירים אותו הוא יקבל בטחון גדול יותר בכם ובעולם ויסמוך עליכם שתתנו לו מענה ותהיו שם בשבילו.


כשאתם מנווטים בים האתגרים שמביאה ההורות יחד עם לילות ללא שינה רציפה כמו שאתם מכירים מהעבר, גשו לשעות הלילה בסבלנות, בחמלה לעצמכם ועם לב פתוח... אם התשישות מקשה עליכם ואתם לא יודעים מה יהיה בהמשך, תזכרו שיש תמיד תמיכה שאתם יכולים לקבל מהורים אחרים וגם מנשות מקצוע בתחום השינה.


אני כאן כדי לתת לכם הדרכה ועזרה, במרחק של הודעת ווטסאפ אחת...



86 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page