top of page

הורמונים בלידה

עודכן: 11 באוק׳ 2020

מה הקשר בין מלטונין, אדרנלין ואוקסיטוצין?


לפני כמה שנים אחת החתולות שלנו החליטה שזמן טוב להמליט יהיה כשאנחנו וארבעת ילדינו הקטנים לא נהיה בבית, והמיקום - מרכז הסלון. כשהגענו הביתה גילינו אותה עם שני גורים לידה ויש עוד כמה גורים בדרך. ההתלהבות היתה גדולה למראה הגורים ופלא ההמלטה. אבל, ההמלטה נעצרה. הילדים קצת נרגעו, חזרו לעיסוקם, ורק אחרי כמה שעות טובות המשיכה להמליט עוד שלושה גורים חמודים..


אנחנו לא חתולים אך מערכות דומות עובדות באופן דומה. להורמונים השפעה מדהימה אחד על השני. לעתים צריך שרמות של הורמון אחד ירדו כדי שהורמון אחר יעלה כמו אוקסיטוצין בלידה. הורמונים הם חומרים כימיים שמופרשים מבלוטות או איברים שונים בגוף וגורמים לאיברים אחרים לעבוד.

מלטונין עובד מדהים עם אוקסיטוצין. מלטונין מופרש בלילה, כשחשוך מה שגורם לאוקסיטוצין, ההורמון שמופרש בזמן הלידה לעלות וזו אחת הסיבות שרוב הנשים ילדו בלילה או שהלידה תתחיל בלילה. מדהים, נכון?


גם לאדרנלין יש השפעה על האוקסיטוצין. אדרנלין הוא הורמון שמופרש בזמן סכנה. כשיש רמות גבוהות של אדרנלין, כלומר כשהיולדת חשה סכנה או לחץ רמות האוקסיטוצין ירדו והלידה עשויה להאט או להיעצר.


מה אפשר לעשות כדי לעזור להורמונים לעבוד טוב בלידה? בלילה לעשות לילה! לישון ללא אור מלאכותי, להמנע מאור כחול המדמה יום המופרש ממסכי הטלויזיה והטלפון כשעתיים לפני השינה. לישון ללא אור בכלל כדי לגרום למלטונין להיות מופרש.

להוריד רמות של לחץ סביב הלידה. ללמוד טכניקות הרגעה שונות של נשימה, מדיטציה, הרפיה, כל מה שיכול לעזור לך להרגע ולהכנס לאווירה רגועה שתוריד רמות של אדרנלין ותעזור לאוקסיטוצין לעלות ולקדם את הלידה.


רוצה ללמוד כיצד להרגע בלידה? בואי למפגש הכנה בו נגלה מה יעזור לך בלידה 052-2827900

175 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page