top of page

סגולות בלידה

עודכן: 29 ביוני 2023

מה הסגולה שלך?

סגולות ללידה טובה רווחות בהרבה מאוד תרבויות. כל קהילה יצרה לעצמה את הסגולות והרפואות שלה ואפשר למצוא עדויות כבר מהמאה ה-15 בספרים השונים. חלקם השתמרו עד היום או עברו שינוי שמתאים לחיינו כיום.אתרוג - ריבת אתרוגים שיש עליה ברכה כסגולה ללידה טובה, ממנה אוכלים כפית או שתיים במהלך הלידה.

יש סברה בספר "צאינה וראינה" שעץ הדעת בגן העדן היה אתרוג ולפי סברה זו יולדת הנושכת את הפיטם בזמן שמתפללת ללידה קלה אכן תהיה לה לידה כזו. המנהג מוכר כבר מהמאה ה-18 קח שאפילו נשים נוצריות החלו לנשוך את הפיטם של האתרוג בהנחיית מיילדות נוצריות.

אצל הערבים המקומיים, היה נהוג פעם ללבוש גלביה ומעליה לקשור סינר עבה. כשנשים היו כורעות ללדת או מתחלים הצירים היו לוקחים סינר של איש דת או חכם או אישה שהיתה ידועה בנדיבותה וכורכים סביב בטנה של ההרה כדי להקל.


מנהג נוסף אצל הערבים - מדליקים גחלים וזורקים קווצת שיער גזורה של ההרה וזורקים על הגחלים. היולדת היתה עומדת מעל הגחלים (לא עליהם) כשהיא עטופה בחצאית רחבה ועבה ובלי תחתונים, כדי לאפשר לאדים או לעשן שיוצא להיכנס לנרתיק ולהקל על הלידה.


פסוק מספר שמות א' פסוק יט' שנהוג להגיד כסגולה ללידה מהירה: וַתֹּאמַרְןָ הַמְיַלְּדֹת אֶל-פַּרְעֹה, כִּי לֹא כַנָּשִׁים הַמִּצְרִיֹּת הָעִבְרִיֹּת: כִּי-חָיוֹת הֵנָּה, בְּטֶרֶם תָּבוֹא אֲלֵהֶן הַמְיַלֶּדֶת וְיָלָדוּ


לכל תרבות הסגולות שלה, אני מגלה שזה עולם מרתק שכיף לצלול אליו ולגלות איך כל אחת מתחברת לדבר אחר.

תודה רבה לאהדהיי הראל שעזרה באיסוף המידע https://m.facebook.com/ehdaa.ewha/?ref=bookmarks


איזה סגולות שימשו אתכן ללידה קלה או מה נהוג אצלכן במשפחה?

418 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page