top of page

לאכול עם ילדים

עודכן: 2 ביולי 2023

התינוק התחיל לאכול אוכל שאינו רק הנקה או בקבוק? זו הזדמנות לשינויים בהרגלי האכילה שלכם אם זה תינוק ראשון או של כל המשפחה אם זהו לא התינוק הראשון.

שמעתם על ילדים שאוכלים מצויין בגן אבל בבית לא אוכלים כלום? אכילה היא עניין חברתי. נעים לאכול בצוותא, גם לנו המבוגרים. איכלו עם הילדים. אולי זו לא תהיה הארוחה הכי נינוחה שלכם אבל כך התינוק או הילד ילמדו איך אוכלים. באיזה כלים משתמשים לאכול איזה מזון ויתרגל מיומנויות מוטוריות חשובות.


אוהבים להאכיל את הילדים? הגיע הזמן להפסיק. מתי? מתחילת הדרך. תינוקות מגיל חודשיים בערך מתאמנים בהבאת הידיים לפה. זו הדרך שלהם להתכונן לרגע בו יכניסו אוכל לפה. תנו להם לנצל את המיומנות שרכשו. הרבה מהאוכל יגיע לסביבה אבל בהמשך הרבה גם יכנס לפה וייאכל.

תנו לילד כלי אוכל מתאימים לגילו. כפית, מזלג, סכין. בתחילה סכין ומזלג מפלסטיק המותאם לילדים ובהמשך כלי מתכת.


רגילים לאכול מול הטלויזיה? אולי כשהטלפון פתוח על סרטון או תוך כדי קריאת אימיילים? הילדים לומדים מאיתנו גם את הדברים הטובים ואת הדברים הפחות-טובים גם באוכל וזו הזדמנות לעשות שינוי אצלנו כדי להרגיל את הילדים להרגלים שילוו אותם בהמשך חייהם.


כדאי לשבת לאכול עם התינוק או הפעוט באותו הגובה. אם יש לו שולחן נמוך, שבו יחד איתו. אם יש לו כסא מוגבה, שבו לידו כדי שיראה מה אתם עושים.


אכילה משותפת מאפשרת לתינוק להיחשף למגוון מזונות במרקמים וטעמים שונים. אתם יכולים להחליט מה להגיש לתינוק לשולחן והוא יקבע כמה יאכל ממנו. גם אם הוא לא אוהב מזון מסויים הוא ימשיך לראות אתכם אוכלים אותו ובהמשך יאכל גם הוא.


רוצים לעשות שינוי סביב הארוחות המשפחתיות שלכם? צרו איתי קשר ונוכל לתאם פגישה אינטרנטית או בקליניקה 052-2827900

47 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page