top of page

מה מותר לך לאכול בזמן ההנקה

הרבה מיתוסים קיימים סביב נושא התזונה בהנקה. עיקר העניין הם הגזים (בעברית. המונח המקובל הוא "קוליק").

חשש רווח בציבור הוא שמה שהאמא תאכל יעשה גזים לתינוק אך לשמחתנו אין ביסוס לנושא במחקרים שנערכו כדי לבדוק את הנושא.

תינוק נולד עם מערכת עיכול שעדיין לא בשלה להסתדר בעולם שלנו. המפגש של התינוק עם חלב אם מאפשרת לתינוק להכיר את העולם סביבו והגזים הם חלק בלתי נפרד מהסתגלות התינוק בעולמנו וחלב אם הוא המזון המתאים ביותר לתינוק למרות שגם לתינוקות יונקים יש גזים. יש כאלו שיחוו יותר גזים ויש שפחות. אך כולם חווים גזים בצורה זו או אחרת ובמידות שונות.

מערכת העיכול של האמא נפרדת מזו של התינוק ולא כל מזון שגורם לאמא גזים או נפיחות וחוסר נוחות בבטן יגרום לתינוק בתחושות דומות.

מזונות לא עוברים ישירות מהפה של האמא לחלב. המזון עובר תהליך של עיכול של האמא משם עובר לדם ומשם לחלב ולכן אין צורך להמנע מראש ממזונות החשודים מה ששם את האמהות המניקות בעמדה בעייתית מבחינת התזונה ומבחינת תפיסת ההנקה. מבחינת התזונה אמהות נשארות עם מעט מאוד מזונות שיכולות לאכול בעיקר אלו שמוגבלות בתזונתן מסיבות שונות ומבחינת תפיסת ההנקה היא הופכת למנזר בו אסור לעשות דברים שאוהבים והנקה היא לא מנזר. הנקה היא חלק מהחיים ובחיים אוכלים ועושים מגוון דברים בשביל הכיף וההנאה ואוכל הוא חלק מהנאות החיים!

מה עושים אם בכל זאת יש מזון החשוד כגורם לגזים? ניתן להוציא מהתפריט למשך תקופה של כשבועיים מזונות חשודים ולראות האם יש השפעה על איך שהתינוק מרגיש. במידה ואין שינוי אפשר להחזיר את המזון לאט לתפריט. במידה והוצאת המזון מהתפריט עזר לתינוק חשוב לוודא שיש תחליף הולם למזון שהוצא מבחינה תזונתית.

התינוק סובל בכל זאת מכאבי בטן? אני מזמינה אותך ליעוץ הנקה ונלמד יחד מה ניתן לעשות כדי להקל על התינוק, ההורים ושאר המשפחה. 052-2827900

227 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page