top of page

חשיבות ההנקה לתינוקות

הנקה היא מתנה מדהימה שאת יכולה לתת

לתינוק-ת שלך. בחלב אם יש שפע של חומרים שתורמים לרווחתו.ה. הפעם בחרתי להביא רק שלושה מהם.

תזונה אופטימלית. חלב אם הוא המזון המושלם עבור התינוק.ת שלך. הוא מושלם מכיוון שהוא שלם ומכיל כל מה שהתינוק צריך כדי לגדול ולשגשג – חומרים מזינים, נוגדים, אנזימים, פקטורי גדילה, איזון מדוייק של פחמימות-חלבונים-שומנים שהמוח והגוף צריכים כדי להתפתח ועוד.... עד כה ידועים כ 400 רכיבים בחלב אם וככל שחוקרים עוד, מגלים עוד ועוד... אותם חומרים מזינים מתאימים את עצמם כל הזמן לצרכים המשתנים של התינוק משך כל תקופת ההנקה והתזונה הזו היא בסיס מצויין לבריאות משך כל החיים.


חלב אם כמחסן טבעי. החלב עשיר בנוגדנים שמסייעים בהגנה על התינוק.ת מפני מגוון מחלות וזיהומים. חלק גדול מהחיידקים שהחלב מכיל בעלי תפקיד בריפוד מערכת העיכול שהיא אחת משתי מערכות הגוף הגדולות המגנות עליו (עור ועיכול) וכך מספק הגנה. החיידקים הנמצאים בחלב-אם מסוג מסויים שאינו קיים בתזונה אחרת. חלב אם הוא החיסון הראשון שהטבע ארגן לנו כדי שנוכל לשרוד בעולם.


התפתחות קוגנטיבית. ההנקה קשורה לשיפור ההתפתחות הקוגנטיבית אצל תינוקות. מכיוון שהחומרים שהחלב מכיל מיועדים לצרכים המיוחדים של מוח התינוק.ת (וגם גופם כמובן) הם מקדמים תפקוד קוגנטיבי ואינטיליגנציה בצורה מיטבית. הקשר הקרוב תוך כדי ההנקה גם הוא תורם לקשר הרגשי בין האם המניקה לתינוקה.

63 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page