top of page

אנשי יום או אנשי לילה

עודכן: 26 בפבר׳ 2023

אתם אנשי יום או אנשי לילה? הטיפול בתינוק יום ולילה הוא אתגר גדול גם עבור אנשי הלילה שאוהבים להיות ערים עד השעות המאוחרות של הלילה.

הטיפול האינטנסיבי בתינוק, יום ולילה, יום אחרי יום, תמיד להיות בקשב ובתשומת לצרכיו של התינוק צורכים משאבים גדולים מההורים בין אם מדובר בתינוק ראשון או בתינוקות הבאים. האחריות הגדולה שמגיעה עם הולדת התינוק מתישה לעתים ומשאירה אותנו עם צורך גדול מאוד בשינה - גם את אנשי הלילה שביננו.

אמהות רבות חשות שאם ישנו רצוף למשך כמה שעות וידלגו על הנקה אחת או שתיים יהיה להן קל יותר לתפקד בהמשך היום. יכול להיות שבטווח הקרוב יהיה קל יותר בעקבות שינה רציפה במהלך הלילה אך כדאי לקחת כמה דברים בחשבון.

אספקת החלב - אספקת החלב מבוססת על פי היצע וביקוש. ככל שהשד מתרוקן יותר פעמים כך הגוף מעביר הוראה לייצר מספיק חלב. כאשר התינוק לא יונק למשך כמה שעות ואין פינוי של חלב מהשד תהיה לכך השפעה לרעה על אספקת החלב. יש הבדל בין פינוי חלב על פי דרישה לעומת פינוי חלב כשהתינוק מקבל בקבוק במקום ההנקה. תינוק שיוזם בעצמו הפסקות לא משפיע על אספקת החלב כמו שעשוי לקרות אצל תינוק שההפסקה בהנקה נעשתה באופן מלאכותי.


כדי להתמודד עם אי פינוי של חלב מהשד על-ידי התינוק צריך לפנות חלב ידנית או על-ידי משאבה כדי להמנע מגודש וכאמור גם לדאוג לאספקת החלב. לכן כדאי ללמוד איך לסחוט ידנית ולהצטייד במשאבה ולהתעורר כדי לשאוב מה שלא מבטיח מנוחה רציפה בלילה.


תינוק שרגיל לינוק עשוי לבקש לינוק גם אם קיבל בקבוק והבטן שלו מלאה. זה משתנה מתינוק לתינוק וקשור לאופיו של התינוק כך שגם אם בת/בן הזוג נותנים בקבוק לא ניתן להמנע מהתעוררות כדי להרגיע את התינוק בהנקה ולעזור לו לחזור לישון.

על חשיבות ההנקה בלילה - כשהתינוק רק נולד גופו עדיין לא מייצר מלטונין. מלטונין הוא הורמון החושך. הוא מופרש כאשר יש חושך מסביב וגורם לגוף לישון יותר בשעות הלילה כאשר יש חושך באופן טבעי. הפרשת המלטונין מתחילה להיות מופרשת סביב גיל 5 חודשים ומבשילה סביב גיל 3-4 שנים. עד אז התינוק מסתמך על המלטונין שמגיע אליו מהחלב שיונק מאמא בשעות הלילה ומכיל מלטונין באופן טבעי ועוזר לתינוק לחזור לישון בקלות ולאורך זמן. ככל שהתינוק גדל ומפריש בעצמו מלטונין הוא מסתמך גם על המלטונין שמופרש בגופו ולא רק על זה שמגיע חיצונית דרך חלב אם. מלטונין אינו האחראי היחיד על השינה בלילה, והוא חלק מהתמונה הגדולה.

כשאת מניקה את התינוק שלך בלילה את דואגת לעצמך לשינה טובה יותר מבלי דאגה לאספקת החלב והתמודדות עם גודש ועוזרת לתינוק שלך לישון יותר.

מה תוכלי לעשות כדי להקל על עצמך?

מצאי דרכים לנוח במהלך היום - כשהתינוק נולד רוב הזמן הוא ישן או יונק. נוחי בזמן ההנקה על ידי מציאת תנוחות נוחות שמאפשרות לגופך לנוח. הישענות לאחור, תנוחות הנקה בשכיבה על הצד יאפשרו לשרירים ורצפת האגן והתאוששות קלה יותר מהלידה.

נוחי כשהתינוק ישן. אין צורך להיכנס דווקא למיטה. אפשר להניח את התינוק בעריסה או עגלה ליד הספה ופשוט לנוח... אם תירדמי במקרה זה כיף! ואם לא, אפשרת לגוף שלך מנוחה שתעזור לך לתפקד טוב יותר בשעות הלילה.


תנוחות הנקה בטוחות גם בלילה. הנקה בשכיבה על הצד גם במהלך הלילה יכולה לעזור לך לנוח כמו במהלך היום. התאמני על הנקה בתנוחת שכיבה על הצד כמה פעמים במהלך היום וכשתהיי בטוחה בעצמך נסי גם בלילה, לפחות בחלק מההנקות.

לילות מאתגרים? מוזמנת לדבר איתי ולחשוב יחד כיצד ניתן לעזור לכם! 052-2827900

163 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page