top of page

ריבוזו בהריון ובלידה

אחד הכלים המופלאים ללידה שתמיד נמצא איתי בתיק ויש לי אליו רגש מיוחד.


במקסיקו לכל אישה צעירה יש ריבוזו. הוא משמש אותה כצעיף לכיסוי הכתפיים. בהריון יכול לשמש כעיטוף הבטן או קשירה סביב האגן כאשר האגן כואב ובלידה ניתן לעטוף איתו את היולדת בכל תנוחה ולנענע אותה בעדינות.

נשים שסובלות מכאבים באגן, תחושה כאילו האגן "מתפרק" בהריון יכולות לקשור את הריבוזו חזק סביב האגן, מה שיכול לתת תחושה שהאגן "מוחזק" ולהקל על הכאבים ולאפשר תנועה בקלות.


אני נעזרת בריבוזו כאשר יש חשד לכך שהתינוק לא נכנס טוב לאגן כמה ניעורים בטכניקה מיוחדת ודברים יכולים לזוז. כשהתינוק נכנס טוב לאגן הלידה יכולה להתקדם בצורה טובה.

יש יולדות שאוהבות להרגיש שמשהו עוטף אותן מסביב לבטן והריבוזו שהוא בד כותנה ארוג, ארוך מאוד עושה את העבודה. ניתן להרים את הבטן כשהיולדת עומדת על שש ומעליה הדולה או בן/בת הזוג מחזיקים את קצוות הריבוזו כשהריבוזו עצמו פרוס על כל הבטן.

כמו בתנועה בלידה, הריבוזו יכול לשמש את הדולה והיולדת בכל תנוחה. קצת יצירתיות והריבוזו יכול להיות עבור היולדת אחד הכלים המשמעותיים והעוטפים שיש.


כשקר לי בחדר הלידה אני מתעטפת בו בעצמי...

אחרי הלידה הריבוזו משמש ככלי בטקס שנקרא "סגירת עצמות" שהוא טקס עתיק שעושות המיילדות ליולדת שבוע לאחר הלידה. בטקס המיילדות מטפלות ביולדת ומאפשרות לגוף שלה לחזור לעצמו על ידי עיטוף וטיפול ושימוש בריבוזו. הבד משמש כמחזיק את הגוף לאורכו בכמה נקודות


ואם אין לכם ריבוזו? גם סדין פשוט מבד ארוג שאינו נמתח יכול לעשות את העבודה. בקשו מהמיילדת סדין ועטפו את בת הזוג שלכן.

הריבוזו שלי הגיע מגווטאמלה כמנשא טבעות לילדתי השלישית ובני הרביעי. כשסיימתי להשתמש בו כמנשא הסרתי את הטבעות, תפרתי את הקצה ומאז הוא איתי בכל הכנה ללידה ובכל לידה, תמיד מזכיר לי נשכחות...

רוצה ללמוד להיעזר בו בלידה שלך? בואי למפגש הכנה ללידה 052-2827900

1,517 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page