top of page

אמבטיה לתינוק

אוהבים להתקלח? כל יום? בחורף? בקיץ? אוהבים את המקלחות שלכם ארוכות או אולי קצרות? בואו נדבר על אמבטיה לתינוק.


תינוק מגיע מסביבת מים מוכרת ואהובה בה בילה משך 9 חודשים בנעימים. המים עטפו אותו ונתנו לו ביטחון ואפשרות להתאמן בתנועה ומהם הוא יוצא לסביבה יבשה, חדשה שאינה מוכרת לו עדיין.


התינוק מלוכלך כשנולד - צריך לנקות אותו?

סביבת הרחם סטרילית ונקייה והתינוק מכוסה בשכבה עדינה ומיוחדת שנקראת ורניקס שמזכירה קצת גבינת לבּנֶה. זו שכבה שמגינה על התינוק ברחם ואחרי הלידה תספג תוך ימים ספורים אם לא ננגב אותה. אם יש על התינוק קצת דם או מקוניום אפשר לנגב מקומית עם חיתול ספוג במים נעימים. מיד לאחר הלידה התינוק אמור להיות עור לעור עם אמא. במגע עם אמא הוא ימרח את הורניקס באיזור השד. הריח החזק שישאיר כסימני דרך יוכל לעזור לתינוק בהמשך להתחבר לשד בעיקר אם לא ינק סמוך ללידה אבל גם אם ינק... הרבה תינוקות לא אוהבים להיות ערומים. התחושה המוכרת של הרחם נעלמת בבת אחת כשהתינוק נולד וכל חשיפה של העור לא נעימה לרובם. ולכן יש הרבה מאוד בכי סביב ההפשטה והחלפת החיתול. מה שניתן למנוע בדחיית האמבטיה הראשונה.


כפי שכתבתי, התינוק מגיע מסביבה נקייה, מרוח בשכבה מגינה, לא אוהב שיפשיטו אותו. אמבטיה היא ארוע מרגש להורים אך גם מלחיץ לעתים. אפשר לדחות את האמבטיה הראשונה לזמן שאמא תתאושש מהלידה ובכלל ההורים יצברו ביטחון בטיפול בתינוק.

התינוק לא מלוכלך ולא חוזר מהגן עם חול בשיער שדורש מקלחת...

ככל שהתינוק יתרגל לעולם שמחוץ לרחם הוא יבכה פחות בהפשטת הבגדים והמקלחת תהיה פעולה מהנה, אך בהמשך.


מה אפשר לעשות בינתיים? לשטוף את הטוסיק של התינוק בלבד אחרי שעושה קקי תוך השארתו עם בגדים בפלג הגוף העליון.

אפשר לנקות את הטוסיק עם פיסות בד טבולות במים חמימים.


וכשמגיע הרגע, איך הופכים את האמבטיה לנעימה?  סביבת האמבטיה - חממו את חדר האמבטיה כך שיהיה נעים. הכינו כל מה שצריך לפני - לא צריך הרבה דברים. מגבת תספיק. אין צורך לסבן את גוף התינוק.

סביבת אחרי-האמבטיה - חדר מחומם לטמפרטורה נעימה וכל הדברים מוכנים מראש - חיתול, בגדים, כובע... כפי שכתבתי, רבים מהתינוקות לא אוהבים להיות ערומים וחשופים. לכן כדאי לעטוף את התינוק בחיתול טטרה גדול מספיק שיכיל את כולו מיד עם ההפשטה. הכניסו את התינוק עם החיתול לאמבטיה. התחושה שהוא עדיין עטוף תנסוך בו בטחון ורוגע. בעת ההעברה משלב ההפשטה לשלב האמבטיה החזיקו אותו צמוד אל גופכם. כשהתינוק במים והארוע עבר חלק והתינוק נרגע אם בכה, הורידו את החיתול מהתינוק. כל כמה זמן לעשות אמבטיה? תלוי בתינוק. אם התינוק אוהב אמבטיה אפשר כל יום. אם הוא לא אוהב אפשר לדחות את האמבטיה הבאה בכמה ימים ואפילו שבועות.  אצל חלק מהתינוקות רגע ההוצאה מהמים היא ארוע מפחיד לא פחות מההפשטה מהבגדים. מכיוון שלוקח זמן בתחילת הדרך להלביש את התינוק, ממליצה להיניק את התינוק כשהוא עדיין עטוף במגבת, מה שירגיע אותו ויאפשר לכם להלביש אותו בצורה רגועה יותר לאחר מכן.


עדיין לא בטוחים בעצמכם? אשמח להיות אתכם באמבטיה הראשונה מיד בסיום יעוץ הנקה. צרו איתי קשר להדרכה 052-2827900

104 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page