top of page

איך מכינים את הבית לתינוק זוחל

התינוק כבר לא קטנטן, אוהב לשכב על הבטן, נקודת המבט שלו על העולם משתנה, גובהת וסביר להניח שבקרוב יתחיל לזחול. איך תכינו את הבית לקראת הזחילה?

התינוקת מתחילה להתגלגל מצד לצד, להסתובב על ציר ולהסתכל מסביב. להכיר את הסביבה שלה מנקודות מבט שונות.


ופתאום היא תתחיל לזוז. אולי אפילו לא תשימי לב שזה קורה והיא לא תהיה במקום בו הנחת אותה... והיא תגיע לנעליים שבכניסה לבית...


אם יש אחים גדולים שהמשחקים שלהם מכילים חלקים קטנים אחסנו אותם במקום שהתינוק לא יוכל להגיע ושתפו את הילדים הגדולים בסכנה הטמונה במשחקים שלהם. אפשר גם להחליט שלמשך תקופה משחקים בהם רק במקומות גבוהים אליהם התינוק לא מגיע.


כבלי חשמל משתלשלים מהקיר של מנורות צד או כל דבר שיכול לגרום למכשירים השונים ליפול על התינוק תוך כדי זחילה - אבטחו. 


נקיון - תינוק הוא חלק מהסביבה שלו וכשהתינוק זוחל הוא מכניס דברים לפה. סביר להניח שיפגוש בבית חפצים שונים שרמת הנקיון שלהם לא משהו - נעליים, שערות, פרווה שנשרה מחיות המחמד. גם כאן שימו לב לבטיחות התינוק ושימרו על נקיון שמתאים לאורחות חייכם.

גבולות - התינוקות עדיין לא מבינים את הגבולות ולכן היו שם איתו. כמו למשל במדרגות - חסמו את המדרגות עד שהתינוק ילמד לעלות ולרדת במדרגות בצורה בטוחה כשאתם לא בסביבה. כדי שילמד להשתמש במדרגות בצורה טובה אפשר לשבת באמצע המדרגות ולהיות עם התינוק כשלומד לעלות ולרדת, להסתובב בבטחה במרכז המדרגה ולהנות מהיכולות החדשות שלו. תמכו בו כשהוא עושה דברים חדשים! הוא יצבור בטחון מוטורי וילמד שאתם שם בשבילו!


בתחילת הדרך בזחילה התינוק יתרחק מעט ומדי פעם יגיע לבדוק שאתם שם. אשרו לתינוק שהוא נהדר, עודדו אותו, כל מבט מחייך שלכם יעודד אותו שהוא בדרך הנכונה. לאט לאט יצבור בטחון ויחקור סביבה רחוקה יותר. היו שם איתו כשהוא לומד לזחול ולחקור את הסביבה הקרובה והרחוקה!


אני כאן בשבילכם! 052-2827900

200 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page