top of page

הנקה אחרי קיסרי

לא תוכננו להביא כך את ילדינו לעולם אבל לפעמים זו הדרך שבה התינוק צריך להגיע אלינו וכדאי לנו להתכונן

תינוקות שנולדים בניתוח קיסרי מתוכנן מראש לא מצפים להיוולד כך ואין את ההכנה שהגוף שלהם עובר לקראת הלידה והחיים שמחוץ לרחם.


אלו תינוקות שתאריך הלידה שלהם נקבע מראש בשבוע הריון מוקדם יותר, בדרך כלל סביב שבוע 38 כך שיכול להיות שתהליך הלידה היה מתחיל בעוד שבוע-שבועיים או אפילו שלושה שבועות

ואצל חלק מהתינוקות הרפלקסים עדיין לא בשלים לגמרי מה שקשור להנקה ישירות


כמה נקודות לבחירת בית החולים בו תנותחו - האם אפשרי מלווה בחדר הניתוח? האם ניתן להניק בחדר הניתוח? כמה זמן תוכלו לשהות יחד לאחר הניתוח? יש בתי חולים שמתכוננים לקראת ניתוח קיסרי ויש בו שמיכות חמות לתינוק ואפילו שרוול חימום שמחמם ישירות את האמא והתינוק יחד.


הנקה בחדר הניתוח חשוב לאפשר אותה מכיוון שאם יש הפרדה בין אמא לתינוק לאחר חדר הניתוח עשוי לקחת זמן עד שתתראו שוב. אם התינוק לא מעוניין לינוק, בקשו עזרה בהנקה מאחות התינוקיה שנמצאת בחדר הניתוח להניח אותו עלייך עור לעור ולכסות בשמיכות מחוממות. במידה ולא ניתן לעשות עור לעור איתך, התינוק יכול להרוויח מעור לעור עם המלווה שלך.


הכנת קולוסטרום - הכיני מזרקים עם קולוסטרום, החלב הראשוני שלאחר הלידה. אם מדובר בניתוח מתוכנן מראש, סחטי ביום הניתוח. אם מדובר בלידה שנעצרת ויש חשש להיכנס לחדר הניתוח בקשי מהמיילדת מזרקים של עד 5מ"ל וסחטי לתוכם קולוסטרום.


עזרה לאחר הניתוח - רפדו את עצמכן בעזרה מכל הכיוונים בכל שעה לאחר הניתוח. יש בתי חולים שמאפשרים שהייה של מלווה אחד לאחר הלידה אך בלילה רק מלווה אישה. שאלו מה הנוהל במחלקה. העזרה היא עבורך כדי שתוכלי להניק ולהתנייד בירידה מהמיטה, הליכה לשירותים, מעבר משכיבה לישיבה, העברת התינוק אלייך.


יש בתי חולים שמאפשרים אפס הפרדה גם לאחר ניתוחים קיסריים. התעדכני באתר של "אפס הפרדה" איזה בית חולים מאפשר שירות כזה.


במידה ומסיבות שונות יש הפרדה בינך לבין התינוק.ת החלי בסחיטת קולוסטרום סמוך לניתוח. ככל שיתפנה יותר חלב מהשד כך הגוף ידע שצריך לייצר חלב עבור התינוק. הקולוסטרום סמיך ופחות נוזלי לכן עדיף לסחוט ידנית ביממות הראשונות לאחר הניתוח, לפחות 8 פעמים ביממה. לאחר מכן במידה ועדיין יש הפרדה אפשר להתחיל לשאוב במשאבה, לפחות 8 פעמים ביממה.


תנוחות לאחר ניתוח - איזור הצלקת רגיש ואפילו כואב לעתים. הנחת כרית דקה שתשמש חוצץ בין רגליו של התינוק יכולה לעזור בחלק מהתנוחות. ניתן לבחור בתנוחות בהן אין מגע בין התינוק לבין הבטן כמו תנוחת צד.


מתכוננת לניתוח קיסרי? רוצה להתכונן להנקה לאחר ניתוח? מוזמנת לקבוע איתי פגישה בימים אלו גם מרחוק... 052-2827900

104 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page