top of page

פטריה בהריון

עודכן: 4 בנוב׳ 2021

פחות כיף לדבר עליה אבל למרות שרוב הזמן היא דיירת קבע וחיה איתנו בתוך הגוף בשלום, היא אוהבת להתפרץ כשהאיזון ההורמונלי משתנה.

בתקופת ההריון ולאחר הלידה יש שינויים הורמונליים רבים מה שגורם לה להרים את הראש. לעתים שימוש באנטיביוטיקה לטיפול בבעיה אחרת משבשת את המאזן הנורמלי וגורמת לפטריה לצוץ.

בהריון חשוב לאבחן אותה כמה שיותר מהר ולקבל עבורה טיפול כדי להגיע ללידה בלעדיה. היא עשויה לגרום לעור להיות "פריך" יותר ולקרעים בפרינאום.


בנוסף התינוקות עשויים להידבק בעברם בתעלת הלידה ולסבול מפטריה בחלל הפה לאחר הלידה מה שדורש טיפול והתייחסות.

מה אפשר לעשות? פרוביוטיקה. למרוח יוגורט בנרתיק לפני השינה. אפשר גם לטבול טמפון מכותנה אורגנית ביוגורט ביו ולהכניס לנרתיק למשך הלילה. ניתן גם לקחת פרוביוטיקה בבליעה.

הורדה למינימום צריכת סוכרים ופחמימות מסוגים שונים. קמחים לבנים, סוכר לבן, עוגות שמרים, חלב... הפטריה מאוד שמחה לאכול סוכר, אז כדאי להרעיב אותה קצת.

פטריה אוהבת איזורים לחים וחמים מה שסביבת הנרתיק מספקת בקלות. שימוש בתחתוני כותנה מאווררים. אם אתן משתמשות בתחתוניות כדאי לשקול לעבור לתחתונית רב-פעמית מכותנה שניתן להרתיח לאחר השימוש. דיקור והומיאופתיה - גם להם יש פתרונות והצלחות בטיפול בפטריה. פני למטפלים בעלי נסיון בנושא.

במידה והטיפול בפטריה הוא תרופתי או משחתי שניתן על ידי הרופא הטיפול שהזכרתי יכול לתמוך בטיפול שקיבלת.

במידה ואת חשה גרד מקומי שימי לב לא לפצוע את עצמך מה שיכול להוביל לתחושות לא נעימות וסבל מיותר.

מקווה שתמיד תרגישי טוב, אני כאן בשבילך. 052-2827900

1,332 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page