top of page

קפה או תה?

עודכן: 11 באוק׳ 2021

הריון והנקה אינם מנזר ואין צורך להמנע מהנאות החיים לחלוטין אך יש לתת לכך את הדעת...

בהריון כדאי להמנע מכמויות גדולות של קפאין אך מותר לצרוך עד שתי כוסות קפה. מכיוון שבתה יש גם קפאין, מותר עד 4 כוסות תה שחור ועד 8 כוסות תה ירוק.


בהנקה, באופן דומה להריון עד שתי כוסות קפה ביום נחשב ככמות בטוחה. מכיוון שקפאין נמצא גם בתה, שוקו, שוקולד וגם בקולה יש לשים לב לכמות המצטברת הנצרכת ביום.


מה עושה הקפאין לתינוק? זמן המחצית של הקפאין אצל הרך הנולד הוא 97.5 שעות. הוא יורד עם הזמן כך שבגיל 3-5 חודשים מדובר ב 14 שעות ובגיל 6 חודשים 2.6 שעות. הקפאין גורם לעירנות כמו אצל מבוגרים ואצל התינוק אפילו לעירנות יתר ועצבנות שלעתים מתפרשת כחוסר שביעות רצון על השד למרות שלא כך הוא.


צריכה של 200-300 מ"ג קפאין ביממה שהם כמו 2-3 כוסות קפה ביממה אמורה להיות בטוחה עבור התינוקות. לכל קפה חוזק שונה ולכן אפשר לבדוק בטבלה הבאה את כמות הקפאין במ"ג במשקאות שאתן שותות.


האם את בוחרת חליטת צמחים במקום קפה או תה? גם כאן יש לשים לב מכיוון שלמרות שבצמחים אין קפאין, חלק מהצמחים אינם מותרים בהריון ובהנקה מסיבות שונות ויש להתייעץ לגביהם במרכז טרטולוגי. על חלקם אין מספיק מידע מכיוון שלא נחקרו על בני אדם ובמיוחד לא על נשים בהריון.


אז אם קפה, שלפחות יהיה אחד שווה וטעים!


עוד שאלות בנוגע להנקה? מוזמנות לפנות אליי ליעוץ

052-2827900




135 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page