top of page

גזים אצל תינוק יונק

עודכן: 29 ביוני 2020

הרבה אמהות שואלות אותי מה יכול למנוע גזים אצל התינוק.


מה הם גזים? בישראל אנחנו מכנים גזים את עיוותי הבטן או הקוליק. הם נגרמים מפירוק האוכל במעיים של התינוק מכיוון שהתינוק נולד עם מערכות גוף שאינן בשלות עדיין. כמו הראייה, גם מערכת העיכול ביניהן. בתהליך של החשיפה למזון התינוק לאט לאט מתרגל לסביבה שלו ועם הזמן הגזים פוחתים.


מה הם לא? הם לא גרעפס שנתקע בקיבה ולא יצא. הם גם לא משהו לא טוב שעשיתם. התינוק פשוט יגדל והתופעה תחלוף.

מחקרים שנעשו בנושא לא מצאו קשר בין המזון שאמא אוכלת לבין הגזים שהתינוק חווה. מדיווח של אמהות כשהן הורידו מוצרי חלב וביצים היתה הקלה מסויימת במצב.


לכן אין צורך להמנע מראש מאכילת מזונות שאתן אוהבות כולל כל משפחת הברוקולי-כרובית-כרוב, קטניות ולשתות משקאות מוגזים. אם אתן חושדות במזון מסויים הוציאו אותו מהתפריט למשך שבועיים ותראו אם יש הקלה, אך שוב, אין צורך להמנע מראש.


בהנקה התינוק מקבל חלב אם המלא בחיידקים פרוביוטיים שמרפדים את המעיים ועוזרים לגוף להתמודד טוב יותר עם המצב. לעתים יש מצבים בהם התינוק מקבל כמויות חלב מאוד גדולות ויש לכך השפעה על התנהגות התינוק. אפשר לעזור לתינוק להתמודד עם כמויות החלב בהנקה ולהקל עליו.


מה אפשר לעשות? להקל על התינוק בזמן הגזים על ידי נשיאה על הידיים בעירסול או בתנוחת "נמר על העץ". עיסויים לגוף כולו וכמבן גם לבטן כשהתינוק רגוע. מנשא שמאפשר לתינוק להרפות ולהירגע ולכם הקלה בשעות הקשות. תנועה. התינוק זקוק לנו כדי שנניע אותו במרחב. מנשא כבר כתבתי? סיבוב בחוץ. גם בחורף אפשר לשנות אווירה ואוויר. להתלבש היטב, להכניס למנשא ולכסות בשמיכה חמה וכובע.



התינוק בכל זאת סובל ואת חושבת שיש קשר להנקה? מוזמנת לפנות אליי להערכה מחדש של ההנקה ומתן פתרונות

052-2827900

1,127 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page