top of page

חשיבות ההנקה לאמא המניקה

ידעת שהנקה מספקת יתרונות רבים גם לך וגם לתינוק שלך?

הנקה היא לא רק דרך מצויינת להזין את התינוק-ת שלך אלא גם מציעה יתרונות מדהימים לרווחתך. היום נתמקד ביתרונות המדהימים שהנקה מעניקה לך כאם.

הנקה מאפשרת להיווצרות קשר ייחודי ואינטימי בינך לבין תינוק-תך. כשאת מחזיקה את התינוק-ת שלך קרוב, עור לעור, שניכם חווים תחושה עמוקה של חיבור וקרבה.


ההנקה משחררת אוקסיטוצין, שנקרא הורמון האהבה והוא מפעיל רגשות של אהבה, רגיעה והיקשרות. הקשר הראשוני שנוצר באמצעות הנקה הוא הבסיס למערכת יחסים חזקה ביניכם.⠀


התאוששות לאחר לידה. הוכח שהנקה עוזרת בהחלמה לאחר לידה לאמהות. הורמון האוקסיטוצין המשתחרר במהלך ההנקה עוזר להתכווצות הרחם, מפחית דימום לאחר לידה ומאפשר חזרה מהירה יותר למצבך לפני ההריון.


ההנקה משחררת אנדורפינים שיכולים להעלות את מצב הרוח שלך ולתת לך תחושת רווחה בתקופה שלאחר הלידה. זו דרך טבעית עבור הגוף שלך להחלים ולהחזיר לעצמו כוחות אחרי הלידה. ⠀


יתרונות בריאותיים ארוכי טווח. הנקה מספקת יתרונות בריאותיים ארוכי טווח לאמהות. היא נקשרת עם סיכון מופחת לסוגים מסוימים של סרטן, כולל סרטן השד והשחלות. ההנקה יכולה לסייע בהורדת הסיכון לפתח מצבים כרוניים כגון סוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם בשלב מאוחר יותר בחיים. על ידי הזנת תינוקך באמצעות הנקה, את משקיעה בבריאות וברווחה שלך.


143 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page