top of page

כמה זמן נחכה עד שיגיע הגרעפס?

לעתים אני פוגשת הורים שמאוד מוטרדים כשהתינוק לא עושה גרעפס אחרי ההנקה. הם מפחדים להניח את התינוק לישון גם באמצע הלילה מהחשש שאם לא עשה גרעפס הוא ירגיש בחוסר נוחות או אפילו יפלוט חלב שרק עכשיו ינק. לעתים ההורים חוששים שאם התינוק לא עשה גרעפס הוא לא ינק מספיק.

מה זה גרעפס? תוך כדי ההנקה, בזמן הבליעה יוצא רוב האוויר שנכנס למערכת. לפעמים יש אוויר שנכנס לקיבה ונשאר תקוע שם...

יש תינוקות שהגרעפס משתחרר בקלות ויש כאלו שייקח זמן עד שהאוויר יתארגן ליציאה בצורת גרעפס. 


נהוג לחשוב שגרעפס שלא יצא יהפוך לגזים ואז התינוק יסבול מהם. גזים זה כבר סיפור אחר והעליתי כאן פוסטים בנושא. גזים קורים מפירוק של האוכל ולא מאוויר שהגיע מבחוץ ונכנס למערכת העיכול.


תינוק יונק ויש לו גרעפס מראה חוסר נוחות, שמשהו מציק לו. לפעמים הוא ירצה לינוק ובמקום להתחבר לשד ולינוק הוא יתחבר ויתנתק שוב ושוב. הוא עשוי לבכות ולהתקפל. זה הזמן להרים אותו, להחזיק אותו אנכית, אפשר על הכתף, אפשר בין השדיים ולחכות רגע עד שהגרעפס ישתחרר. אפשר ללטף את הגב, אפשר לטפוח בעדינות. בסוף זה יקרה והגרעפס ישתחרר...


תינוק שסיים לינוק ולא מראה סימן שהגרעפס מציק לו אין צורך להמתין עד שהגרעפס יצא. כשיהיה לו גרעפס הוא יתריע. אם תשכיבו אותו הוא יקטר ואולי אפילו יבכה וכשתיגשו אליו ותרימו אותו אליכם לידיים הגרעפס בטח ישתחרר.


לעתים נאמר להורים שאם התינוק לא יעשה גרעפס הוא יפלוט. תינוקות פולטים. נקודה. במידה זו או אחרת. תלוי בתינוק. אי-עשיית גרעפס לא תגרום לתינוק לפלוט. ואם התינוק פולט זה לא בגלל שלא עשה גרעפס. זה בגלל שמערכת העיכול שלו עדיין לא הבשילה (כמו מערכות גוף נוספות) ועם הזמן זה יסתדר.


לכן, אין צורך לעבוד בגרעפסים. אם אמצע הלילה והתינוק ישן אין צורך לחכות עד שיהיה גרעפס. לכו לישון. התינוק כבר יגיד לכם אם הוא צריך את עזרתכם. גם במהלך היום נוחו. אין צורך לחכות לגרעפס. הוא יגיע כשיגיע...


צריכים בהבנת התינוק ומה הוא אומר לכם? אני כאן בשבילכם. 052-2827900

24,317 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page