top of page

מהו יעוץ שינה הוליסטי?

לאוכלוסיות פגיעות אליהם משתייכים התינוקות, הפעוטות והילדים הצעירים שלנו מגיע יותר. יותר תשומת לב, יותר רגישות, יותר כבוד. יותר מהכל. למה? מכיוון שהם תלויים בנו, מכיוון שהם לא מסוגלים עדיין להשיג דברים בעצמם ועדיין לא מסוגלים לתפוס את מה שאנחנו כבר כן מסוגלים – את העולם.

שנת תינוקות לא השתנתה במאה, אלף ועשרת אלפים השנים האחרונות. אבל העולם השתנה. הורים כיום מתמודדים עם מציאות שונה ממה שהיה בשנים עברו. הורות מודרנית שבה צריך לג'נגל בין המשפחה, העבודה והקריירה מקשה מאוד על היכולת לראות מה הילדים שלנו צריכים ולעתים החוליה החלשה נפגעת.

מצד אחד העולם יודע יותר על הורות ועל צרכים של ילדים והחשיבות של היקשרות והשפעתה על גדילה מיטבית אך מצד שני העולם גם מצפה ליותר מההורים ודוחף אותם לספק צרכים חומריים על לחשבון הילדים.

החברה בה אנו חיים פחות ופחות קהילתית מה שאומר שיש פחות ופחות תמיכה מהמשפחה המורחבת ומהסביבה הרחוקה. והורים לא באמת יכולים להספיק הכל. צריך לתחזק את הבית, הקריירה, את הגוף, לבשל, לדאוג לילדים שיצליחו בלימודים שלהם, שיהיו פעילים מחוץ לבית. אנחנו במירוץ. מירוץ שלה חיים. ושוב, מי שנפגע היא החוליה החלשה.

תינוקות נולדים תינוקות של ג'ונגל. הם לא משנים את הצרכים שלהם. והאמת? הם בוודאי לא ישתנו. ואם כן, לא נהיה כאן לראות את זה. וזה קשה ועמוס לענות על הצרכים של התינוקות והילדים הרכים שלנו. ובקלות ניתן להגיע לפתרונות מהירים שמבטיחים הבטחות מהירות "תוך 14 ימים" או זמן שקר אחר כלשהו... אם הפתרון המהיר עוזר לנו ההורים אבל פוגע בתינוקות ובילדים שלנו זה תקין? האם הם באמת אמורים להיות אלו שישלמו את המחיר? למי קל יותר לשלם מחיר?

יעוץ שינה הוליסטי לוקח בחשבון את גיל הילדים, את בריאותם, את שלב ההתפתחות בו הם נמצאים או כרגע צמחו ממנו ומה נחשב נורמלי ומה הטווח התקין. מה קורה במשפחה המצומצמת או המורחבת, האם היו שינויים גדולים לאחרונה? האם מישהו מבני המשפחה היה חולה לאחרונה? עבר שינוי מקצועי ונעדר יותר מהבית? מי הסביבה התומכת? האם יש מתח נפשי לילד או להוריו? מה מצב התזונה של המשפחה כולה? ושל הילד? מי נמצא עם הילד במהלך היום? המטרה הסופית היא שיפור השינה. ולכן נציב מטרות ריאליות לגבי השינה. הציפיות של ההורים משנת התינוקות או הילדים צריכה להיות ריאלית מתוך ההבנה שיש דברים נורמליים הקשורים לשינה כגון מספר ההתעוררויות במהלך הלילה או משך השינה ועוד. הדבר השני החשוב אחרי המטרות המציאותיות היא חיזוק הקשר בין הילד להורים. ככל שהקשר טוב יותר והתינוק מקבל מענה לצרכים שלו השינה תשתפר. לפעמים אפילו לא ניגע בשינה אלא רק נשפר את הקשר...

יעוץ שינה הוליסטי עוזר להורים להבין טוב יותר את הילדה או הילד שלהם. עוזר להם להרגיש טוב יותר בהורות שלהם ורגועים יותר. והליווי הוא ארוך טווח מתוך הבנה והכרה שההורים הם המומחים לילד שלהם וידעו מה הדבר הנכון ביותר עבורו ועבורם.

אז אם אתם מצפים לפתרונות "קסם", אני לא הכתובת עבורכם. העבודה שלי עם המשפחה היא ארוכה ותהליכית. לאט לאט הדברים ישתפרו תוך מענה לצורך של ההורים ושל הילדים.

182 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page